34 C
Hanoi
Thứ Bảy, Tháng Sáu 29, 2024

Oil Rallies as U.S. Stockpiles Shrink, Black Sea Terminal Shuts

Oil Rallies as U.S. Stockpiles Shrink, Black Sea Terminal Shuts
(Bloomberg) — Oil pushed higher after a government report showed U.S. crude inventories dropped, while storm damage to a vital Black Sea export terminal worsened supply risks.
West Texas Intermediate futures topped $115 a barrel after the U.S. Energy Information Administration said Wednesday that crude stockpiles fell 2.51 million barrels last week. Prices were already rising on the news that a major Black Sea oil export terminal halted loadings and faces weeks of disruption. Exports could be curtailed by 1 million barrels a day, further depriving the European market.

Meanwhile, European Union and NATO leaders are set to gather in Brussels on Thursday to beef up their response to Russia’s invasion of Ukraine. Ahead of the meetings, White House National Security Adviser Jake Sullivan said that the U.S. and its allies will impose further sanctions on Moscow.

“The energy market is looking at the short-term situation and medium-term situation and it’s bleak,” said Ed Moya, senior market analyst at Oanda. “You’re looking at an elevated chance here of big swings higher and that the recent highs of $130 for WTI probably will prove not to be too hard to break.”

With the conflict dragging on, the EU is weighing a possible ban on Russian crude imports, though some member states including Germany have opposed such a move. Many buyers however are already shunning the nation’s oil, with TotalEnergies SE saying it will stop purchases by the end of the year, while Japanese refiner Eneos Holdings Inc. will halt new shipments.

The Caspian Pipeline Consortium sea terminal said on its website that two out of three moorings sustained significant damage in recent bad weather. Russia, which sends some crude through the terminal, said Tuesday that exports could be curtailed by 1 million barrels a day, but the disruption could be bigger if all shipments through the terminal are stopped. Russian Deputy Prime Minister Alexander Novak said the repairs could take up to two months.

With many buyers avoiding Russian crude, the country’s flagship Urals grade has plunged, while some April-loading shipments were canceled. That’s adding to the signs of increased pressure on the nation’s oil market.

Nevertheless, some Russian flows are still finding takers. India’s refiners have grabbed multiple cargoes of Urals crude this month, while China’s private processors are thought to be targeting favored grades from the east of Russia.

Các cuộc biểu tình dầu khi kho dự trữ của Hoa Kỳ suy giảm, Bến cảng Biển Đen đóng cửa
(Bloomberg) – Dầu tăng cao hơn sau khi một báo cáo của chính phủ cho thấy tồn kho dầu thô của Mỹ giảm xuống, trong khi thiệt hại do bão đối với một cảng xuất khẩu quan trọng ở Biển Đen làm trầm trọng thêm rủi ro nguồn cung.
Hợp đồng tương lai West Texas Intermediate đạt mức 115 USD / thùng sau khi Cơ quan Thông tin Năng lượng Hoa Kỳ cho biết hôm thứ Tư rằng kho dự trữ dầu thô giảm 2,51 triệu thùng trong tuần trước. Giá đã tăng khi có thông tin rằng một cảng xuất khẩu dầu lớn ở Biển Đen đã tạm dừng tải và đối mặt với nhiều tuần gián đoạn. Xuất khẩu có thể bị cắt giảm 1 triệu thùng / ngày, tiếp tục tước đoạt thị trường châu Âu.

Trong khi đó, các nhà lãnh đạo Liên minh châu Âu và NATO sẽ tập trung tại Brussels vào thứ Năm để tăng cường phản ứng của họ trước cuộc xâm lược của Nga vào Ukraine. Trước thềm cuộc họp, Cố vấn An ninh Quốc gia Nhà Trắng Jake Sullivan cho biết Mỹ và các đồng minh sẽ áp đặt thêm các biện pháp trừng phạt đối với Moscow.

Ed Moya, nhà phân tích thị trường cấp cao tại Oanda cho biết: “Thị trường năng lượng đang xem xét tình hình ngắn hạn và trung hạn. “Bạn đang nhìn vào cơ hội cao ở đây là các dao động lớn cao hơn và mức cao gần đây là $ 130 cho WTI có thể sẽ không quá khó để phá vỡ.”

Với xung đột đang kéo dài, EU đang cân nhắc khả năng cấm nhập khẩu dầu thô của Nga, mặc dù một số quốc gia thành viên bao gồm cả Đức đã phản đối động thái này. Tuy nhiên, nhiều người mua đã tránh xa dầu của quốc gia này, với TotalEnergies SE cho biết họ sẽ ngừng mua vào cuối năm nay, trong khi công ty lọc dầu Nhật Bản Eneos Holdings Inc. sẽ tạm dừng các lô hàng mới.

Cảng biển Caspian Pipeline Consortium cho biết trên trang web của mình rằng cứ 3 chiếc neo đậu thì có hai chiếc bị hư hại đáng kể trong thời tiết xấu gần đây. Nga, nước gửi một số dầu thô qua nhà ga, cho biết hôm thứ Ba rằng xuất khẩu có thể bị cắt giảm 1 triệu thùng / ngày, nhưng sự gián đoạn có thể lớn hơn nếu tất cả các chuyến hàng qua nhà ga bị dừng lại. Phó Thủ tướng Nga Alexander Novak cho biết việc sửa chữa có thể mất tới hai tháng.

Với việc nhiều người mua tránh dầu thô của Nga, loại Urals hàng đầu của nước này đã giảm xuống, trong khi một số lô hàng giao tháng 4 đã bị hủy. Điều đó làm tăng thêm dấu hiệu gia tăng áp lực lên thị trường dầu mỏ của quốc gia.

Tuy nhiên, một số dòng chảy của Nga vẫn đang tìm kiếm những người tham gia. Các nhà máy lọc dầu của Ấn Độ đã mua được nhiều lô hàng dầu thô Urals trong tháng này, trong khi các nhà chế biến tư nhân của Trung Quốc được cho là đang nhắm mục tiêu vào các loại được ưa chuộng từ phía đông nước Nga.

Related Articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here
Captcha verification failed!
CAPTCHA user score failed. Please contact us!

Stay Connected

0FansLike
3,912FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

Latest Articles